Nov 4, 2022

MASJID CINA BABAH ALUN DESARI CILANDAK BARAT

Asean MRT Station @2022

 Jumaat, 4 November 2022.

Disclaimer. Ini entri minggu lepas ya kawan2. Harakmaklong.

Tengahari wak sudah berlarian ke Cilandak Barat.
Dari kantor wak jalan kaki ke stasiun MRT Asean.
Turun di MRT Fatmawati. 3,5rb (rm1)
Wak pesan Grabbike ke masjid cina Babah Alun Desari. 11,5rb (rm3.50)
Terletak berdekatan Kebun Binatang (Zoo) Ragunan yg wak pernah lawati.

Khutbah yg ringkas dan cepat.

Sementara tunggu Grabbike pulang ke MRT Fatmawati. 11,5rb (rm3.50)
Wak masuk ke kedai Podjok Halal.
Beli roti untuk alas perut.

Petang tadi wak ada rencana.
Mahu berlarian ke Peron cafe untuk menangkap gambiran sunset.
Dan selepas itu mahu perbaiki sistem suara laptop wak yg ini.
Tapi hujan turun dengan lebatnya pula.
Pesan Grabcar terus pulang ke kost. 30rb (rm9)
Dan pesan Nasi Lemak 25 sudah. 46rb (rm13.90)

Lesson learned.
Payung lipat untuk dibeli.

Cerita lalat lain.
Wak sudah pesan 2 pemanas air di bilik mandi 2. rm1200
Kerana pemanas air yg lama sudah tidak berfungsi.

Movie lalat.
Filem pendek "Ke Jogja" 2022.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

11 comments:

  1. Unik dan cantik dalamannya terutamanya

    ReplyDelete
  2. cantik masjid cina tu wak, unik dia punya hiasan dalamannya.Nasi lemak RM13 tu isinya apa je wak?

    ReplyDelete
  3. macam masjid cina kat ipoh la wak...sikit mungkin.

    ReplyDelete
  4. beza bumbung je dgn masjid cina kat sini... warna merah tu wajib

    ReplyDelete
  5. waah wak pun tau ye 'harakmaklong' ingatkan hanya orang diMalaysia yang suka tulisnya begitu..
    unik cantik sungguh senibina orang zaman dulu

    ReplyDelete
  6. Unik dan cantik masjid nie, sana masih solat berjarak ya Wak?

    ReplyDelete
  7. cantik binaan masjid cina ni, tetiba mama terigat masjid cina di pulau pangkor pula

    ReplyDelete
  8. cantik dan unik masjidnya. ya lah kan, di Indonesia kan ramai orang Cina. Dah beli ke payungnya?

    ReplyDelete
  9. Ini padahal deket sama tempat ngajar saya dulu, Mas. Tapi kok ga ngeh yaa ada masjid cina disana.

    Salam kenal Mas Wat. Btw bahasa tulisannya masih kental malaysianya yaa.. Xixixi

    ReplyDelete
  10. Wak asyik berlarian... tak mengah-mengah ke Wak?

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...