Nov 8, 2022

BLOSSOM RESIDENT EVIL 2022

 Selasa, 8 November 2022.

Malam selepas solat Isyak.
Wak pun berlarian ke kost yg baharu di Jalan Panglima Polim.
Bawa kesemua barang2.
Konon mahu terus pindah dari kost yg wak pernah inap 3 bulan.
Atas perintah urusan seri baginda.

Siapa Panglima Polim?
Panglima Polim merupakan pejuang asal Aceh. Panglima Polem bernama komplit Teuku Panglima Polem Sri Muda Perkasa Muhammad Daud
Ia berjuang melawan penjajahan Belanda di Aceh bersama dengan Teuku Umar.

Di kost yg baharu.
Semuanya lengkap - ada kulkas (peti sejuk), dan bathtub (tempat mandi).

Tapi ... [+ add your own horror music]
Entah macamana terpaksa balik kembali ke kost yg lama.

Sekarang masih dalam perbincangan dengan pihak pengurusan syarikat.

Updated.
Oleh kerana sudah lama, lebih 6 bulan.
Wak cuma nak cerita sikit apa yg berlaku pada malam tersebut.
Kan wak dengan mgr AYU kena pindah ke kost yg baharu (Blossom) itu.
Kenapa tiba2 kena kembali ke kost yg lama (Purnawarman) pula?
Ini adalah kerana gara2 mgr AYU yg jiwa tak keruan.
"Dh mcm hospital lama," katanya.
Harap dia tak baca entri ini. ;p

Blog bukanlah hakmilik kekal.

7 comments:

  1. Pertama kali dengar pasal Panglima Polim

    ReplyDelete
  2. Bath tub tu macam ‘menyeramkan’, nampak tak dibersihkan dengan baik. Eloklah tak payah duduk situ.

    ReplyDelete
  3. Apa kes Wak? Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar 🤲

    ReplyDelete
  4. moga baik-baik aje ye wak..dipermudahkan semuanya

    ReplyDelete
  5. Uish apa tu? Semoga dipermudahkn urusan Wak.

    ReplyDelete
  6. Kalo rumahnya masih model lama, biasa memang suka seram Wak 🤣. Makanya dulu saya sebelum nikah, pas pilih kos, lebih suka bangunan baru. Yg bangunan lama memang spooky lah

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

99 WONDERLAND PARK DI WAKTU PAGI YG PANAS MEMBAHANG

  99 Wonderland Park Selayang @2024 Ahad, 19 Mei 2024. Pagi2 sudah berlarian ke tasik 99 Wonderland Park di Selayang. Taman tema yg sesuai u...