Oct 18, 2022

MENGINTIP DUNIA KOPI YG TERSEMBUNYI DI PASAR SANTA

Arabika Gunung Halu Honey @2022

 Senin, 17 Oktober 2022.
Jakarta Selatan, Pulau Jawa, Indonesia.

Petang tadi wak sudah berlarian dengan rakan2 sekantor.
Mengikuti mereka ke Pasar Santa.

Rupanya pasar ini menjual pelbagai jenis kopi.

"Satu dunia datang sini, wak, " kata bro asRUL dengan berkobar2nya.
Sementara bros raZMAn dan NAZiri memilih dan membeli kopi yg mahal itu.

Wak bukanlah peminum air kopi.
Selepas kejadian sakit perut dan masuk hospital dulu2.
Gara2 minum kopi mekdi.
Jadi, wak tidaklah beli apa2 di sono.

Berjalan kaki ke kost mereka yg baharu.
Selepas kejadian banjir beberapa pekan yg sudah.

Usai solat, makan nasi uduk ayam keremes Ibu Inna Karet.
Rasa sama seperti nasi lemak.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Coffee sellers at Pasar Santa @2022
Kopi Luwak @2022
Casavida Resident @2022

11 comments:

  1. tak boleh hadam kopi luwak tu, yang dah keluar jadi najis pastu di jadikan kopi...

    ReplyDelete
  2. wahhh..sedap ni. mesti masuk kedai ni bau kopi je..emmmm....best!

    ReplyDelete
  3. jangan sering2 minum kopi kalau sudah begitu ya wak, biar sehat terus

    ReplyDelete
  4. Menarik…pasar kopi semata. Harum bau kopi.

    ReplyDelete
  5. Jangan lupa "Kopi Luwak"🤭☕🦊

    ReplyDelete
  6. makcik peminat kopi..tapi bukan kopi luwak..(meremang tengkuk)

    ReplyDelete
  7. Wahh satu dunia datang beli kopi sini. Belum pernah rasa lagi kopi luwak. Memang popular kat Indo kan.

    ReplyDelete
  8. best nya msk tmpt mcm ni harummm je bau kopi

    ReplyDelete
  9. Wak, saya sendiri pun tak pernah masuk pasar Santa, Wak malah sudah 😄😄👍. Teringin kesana, tapi jauuuh sangat lah dari Rawamangun, rumah saya. Itu daerah Jakarta timur. Macet parah kesana hahahah. Kapan2 saya nak bujuk suami untuk antar ke pasar Santa. Banyak yg bilang kafe2 dan tempat makan di sana enak2

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...