Oct 13, 2022

KUETIAW GORENG JALAN HANG JEBAT

Kuetiaw Goreng tepi longkang @2022


 Rabu, 13 Oktober 2022.

Pagi tadi pun wak berlarian ke kantor dgn mgr EIN.
Terpaksa naik Grabcar.

Tengahari wak menemani mgr EIN ke Jalan Hang Jebat.
Nak makan kuetiaw goreng, katanya.

Petang juga terpaksa melayan kehendak mgr EIN.
Untuk mengemaskini kerja2 potong rumput di kantor.
Mgr EIN pesan makanan mekdi sahaja.

Hampir jam 9pm, baru bergerak pulang.
Budak kantor, mas riCKY menunggu kami sahaja sehingga usai kerja.
Boleh pula wak tertinggal beg sailang di kantor dilantai 5 tadi.
Terpaksa terkejar2 semula naik atas.
Walaupun pak supir Grabcar sudah tiba di lobi.

Ooh.
Sekarang masuk waktu solat pun sudah awal benar.
Asar masuk jam 2.45pm.
Dan subuh masuk jam 4.15am.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

12 comments:

  1. Jalan Hang Jebat di negeri mana ya? Hehe teringat jalan di Melaka.

    ReplyDelete
  2. Mana gambar kuetiaw goreng nya wak? sama tak macam di tempat kita? awalnya masuk waktu asar, kalau kat sini ramai yang masih belum zuhur lagi waktu tu. subuh nya pun awal betul ye wak, beza dalam dekat 2 jam waktu malaysia

    ReplyDelete
  3. Awal sungguh ya Asar dan Subuh tu. Kena sesuaikan diri nak bangun pukul 4 pagi.

    ReplyDelete
  4. Feveret tu wak kuewtiau..tanpa kerang..

    ReplyDelete
  5. wahhh awal benar masuk waktu solat di indonesia ya. ingatkan mcm di malaysia

    ReplyDelete
  6. Sejak 2-3 menjak asyik tertinggal beg silang aja Wak :p

    ReplyDelete
  7. Awal ya Wak masuk waktu kat sana..

    ReplyDelete
  8. sama tak kuetiaw nya ngan kita punya wak?

    ReplyDelete
  9. Waktu Asar di sana tu Mrs. A baru nak gi zohor di Seremban ni Wak

    ReplyDelete
  10. Wak..next time tunjuk la gambo kuetiow nyer....

    ReplyDelete
  11. mngr EIN tu orang Malaysia jg ke Wak? pukul 2.45ptg dah Asar, mesti awal dah gelap..

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...