Jan 8, 2024

HE LIKES HIS NEW XIAOMI SMARTPHONE VERY MUCH AND I AM STILL STUCK WITH MY OLD HUAWEI

Makcik Nasi Lemak Depan Kubur P. Ramlee @2024


Isnin, 8 Januari 2023.

Pagi2 wak sudah menunggang motorsikal ke kantor potong rumput.
Sebelum parkir wak singgah di warung nasi lemak makcik depan kubur P. Ramlee itu.
Wak pesan mihun goreng lauk sardin dan telur goreng.
Minggu lepas makcik tidak kelihatan meniaga pula.

Petang tadi wak saja tanya bro ZAI.
Dia duduk disebelah wak.
Wak tanya dia pakai henfon jenama apa.
Dia beritahu, "Xiaomi 13 Pro, wak"
"Baru je beberapa hari pakai nih"

Tapi bila wak tunjuk gambar2 bulan dalam blog wak ini.
Dia jadi kagum pula.
Sebab henfon baharu dia cuma boleh zoom 20 kali.
"Wak nnti ajar sy cmne nk amek gmbr bulan ye,"

Kemudian kami borak2 pasal kamera yg ada di henfon masing2.
Dia amat berpuashati dengan henfon barunya itu.
Dia baru dapat tawaran percuma atas ikhsan promosi dari Celcom.
"Dua tahun kontrak wak," katanya lagi.

Lagipun bro ZAI ini adalah peminat kamera DSLR yg besar gedabak itu.

Sebenarnya wak sedang berfikir.
Untuk naik taraf henfon cap ayam wak ini.
Sudah lebih 3 tahun wak pakai. Link
Selain Huawei ini, wak ada buat kaji selidik tentang henfon jenama Google Pixel.

Mula2 wak nampak henfon Xiaomi dia agak tebal. 
"Ni sarong dia wak nmpk tebal," 
Bila ditanggal dan wak pegang agak panas. 
Samalah panas seperti henfon cap ayam wak ini.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Zain (left, using Huawei P60 Pro) and me (using Xiaomi 13 Pro) @2024
Both blurrs are fake.


8 comments:

  1. Mohon pencerahan dari Wak. Kenapa hp beli awal-awal je kamera cantik? Lama-lama jadi hauk

    ReplyDelete
    Replies
    1. henfon cap apa tuh ciksal? wak punye kamera kat huawei wak ni ok je,.. amek gmbr bulan pun masih cun je., hehe

      Delete
    2. Vivo. Huhu. Tak daya nak tangkap gambar bulan

      Delete
  2. lady suka iphone... :D.. tp skrg perlu boikot.. maka kite xyah beli yg baru kite gune yg lama shj..

    ReplyDelete
  3. Pemenangnya..... Wak lagi hensem...!
    Eh? hahahaha

    ReplyDelete
  4. Sabarnya pelanggan beratur nak beli nasi lemak. Harap tak adalah taik burung jatuh atas kepala.

    ReplyDelete
  5. MZ pun memang teringin nak hp baru ni tp ongkos lom mengizinkan

    ReplyDelete
  6. Saya Pakai hp oppo dah 7 tahun lebih wak.. semua dah barai wak.. tukar LCD dah 4 kali hahahah.. amik gambr bulan mmg jauh sekali

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...