Feb 23, 2024

TRYING NASI AYAM GEPUK FOR THE FIRST TIME IN KOTA WARISAN

KLCC Sunrise this morning @2024

 

Jumaat, 23 Februari 2024.

Tengahari wak berlarian ke Ampang.
Solat jumaat berjemaah di Masjid Ibnu Mas'ud Jalan Damai.

Khutbah jumaat hari ini yg paling lama.
Khatib pak arab fasih berbahasa Melayu.
Intisari khutbah berkenaan tanggungjawab anak kepada orangtua.

Petang berlarian ke Kota Warisan.
Singgah di RnR Dengkil arah selatan.
Beli air tin Geng Skyfruit di stesen minyak Petron. RM8.50

Kemudian makan malam nasi ayam Gepuk Top Global. RM14.50
Nasi ayam gepuk sama seperti nasi ayam penyet sahaja.
Cuma rasa sambalnya agak berbeza.

Apa perbezaan nasi ayam Penyet, nasi ayam Gepuk & nasi ayam Geprek?
Biasa wak makan nasi ayam Penyet sahaja.
Nasi ayam Gepuk baru cuba pertama kali nih. Tiada foto.
Nasi ayam Geprek belum cuba lagi.

Movie lalat.
The Hunt For The Red October (1990). (Unfinished watching)
The Amazing Race, Session 35 Episode 8 & 9 (2023).

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Random photos today @2024
Going to Nasi Ayam Gepuk Kota Warisan @2024
Kota Warisan sunset @2024
Moonrise  @2024

8 comments:

  1. Saya pun nak tahu gepuk gemprek lalapan tu mcm mana hahaha

    ReplyDelete
  2. Pernah makan ayam penyet, gepuk, geprek ni. Ada beza sikit kot tapi tak reti nak cerita, makan pun bukan selalu hehe. Lawa nya bulan tu. Subhanallah

    ReplyDelete
  3. Kuat betul Wak berlari demi sepinggan nasi gepuk :p

    ReplyDelete
  4. Macam pernah perasan nasi ayam gepuk top global ni kat Kota Warisan. Rasanya nasi ayam gepuk ayam dia goreng biasa. Kalau geprek ayam goreng salut tepung.
    Cantiknya gambar bulan penuh tu wak.

    ReplyDelete
  5. pernah baca ada org share psl perbezaan tp lupa hehe....suka ayam penyet....ayam gepuk ni pernh mkn tp amik yg kurang pedas pn still pedas utk saya yg tk mkn pedas

    ReplyDelete
  6. ingat ada gambar ayam gepuknya, kan tajuk utama tu hhehehe

    ReplyDelete
  7. Tak tau la nak bezakan tang gepuk, geprek or lalapan tu...for me semua tu ayam penyet...

    ReplyDelete
  8. ketiga2 tu lebih kurang sama jer tp may be ada sikit jer perbezaan...i suka ayam gepuk ;)

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

99 WONDERLAND PARK DI WAKTU PAGI YG PANAS MEMBAHANG

  99 Wonderland Park Selayang @2024 Ahad, 19 Mei 2024. Pagi2 sudah berlarian ke tasik 99 Wonderland Park di Selayang. Taman tema yg sesuai u...