Feb 24, 2024

ANGIOPLASTY AND STENT IN HEART PROCEDURE

Denso Bangi Sunrise @2024

 

Sabtu, 24 Februari 2024.

Pagi2 wak sudah berlarian ke kantor potong rumput.

Singgah di medan selera Itik Salai Masthar. Sungai Merab Bangi
Makan nasi lemak sambal ikan tongkol.

Kemudian berlarian ke stesen MRT Kajang.
Tiba di kantor pun sudah jam 9.00am.

Tidak ramai di kantor hari ini.
Cuma mr BALan sahaja peneman.
Dan beberapa mamat di jabatan lain.

Tadi adalah borak2 dgn mr BALan ini.
Dia tak tahan sejuk sebab baru jalani operasi stent dalam jantung.
Pertama kali wak dengar pasal Stent in heart.
Biasa orang sakit jantung akan jalani pembedahan bypass.

"Wak kena tau stent ni sbb dh berumo mcm kita nih,"

Petang tadi wak singgah di Desa Pandan (tiada foto).
Kemudian selepas hujan lebat anjing dan kucing.
Wak singgah di The Mines Shopping Mall.
Dengan masalah eskalator dan tangga yg agak jauh.
Terpusing2 mencari surau beberapa minit.
Usai solat pun terpusing2 mencari tangga untuk ke parkir. 

Movie lalat.
Land of Bad (2024).
The Amazing Race, Session 35 Episode 10 (2023).

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Gadis Melayu at Pasar Seni Station @2024
Pintasan Saloma Link @2024
The Mines Shopping Mall @2024

9 comments:

  1. selalu FYP di tiktok pasal stent dari doktor pakar KPJ Kajang...tak naik bot ke kt the Mines..

    ReplyDelete
  2. pasang stent tak serumit bypass rasanya wak, sebab ada kawan pejabat pun pasang stent jugak 2minggu lepas. Dah lama betul tak sampai The Mines SM

    ReplyDelete
  3. Kalau tersumbatnya x teruk maybe cuma 1 or 2 side, memang pasang stent je wak..kalau macma mak SA 3 tersumbat..memang kena bypass

    ReplyDelete
  4. pasang stent tu sbb tak perlu bypass...kiranya a stage before bypass...

    ReplyDelete
  5. Lama betul tak ke The Mines. Kurang faham bab2 stent ni. Takut.

    ReplyDelete
  6. ammi pernah buat rawatan jantung dengan cara cardiac ablation utk rawat masalah abnormal rhythm jantung

    ReplyDelete
  7. Dah berumur mcm kita ni mesti tau segala perkara berkenaan sakit dan kesihatan.. semoga wak sentiasa sihat amin

    ReplyDelete
  8. Tasik kat Mines tu baru tahu diantara terdalam di dunia. Dikatakan ada juga ikan zaman purba yang mendiami tasik tu.

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...