Feb 10, 2024

HOW TO REMOVE CEMENT STAINS FROM MOSAIC TILES

Just after the cleaning with acid @2024

 

Sabtu, 10 Februari 2024.

Tengahari sudah berlarian ke Lotus's.
Boleh pula berdrama dengan matcha roti canai sarang burung pula.
Gara2 kehabisan sudu dan garfu.
Aiyah.

Petang tadi wak teringin makan apam balik (murtabak manis).
Mula2 ke tempat biasa di Permas Jaya - tiada pula.
Wak ikut panduan dalam Google maps yg ada beberapa gerai burger dikawasan sekitar.
Dan terus ke Taman Cendana - tiada.
Kemudian ke Petronas Kota Masai - pun tiada.
Putus asa dan kuchiva.

Wak pulang dan jenguk2 di gerai jualan petang.
Ada jual burger.
Ehh, ada pula pakcik jual apam balik.

Kemudian teringat mahu cuci bilik mandi yg masih bersimen.
Wak beli segelen asid (mosaic fluid) dalam botol. RM12
Updated. Esoknya wak perasan ada segelen asid (Concrete Cleaner) memang sudah beli lama.
Tak mengapalah, lantai mozek pun sudah bersih.

Link (2017) atau 2020? bila mozek bilik air ditukar baru.

Movie lalat.
Gone In 60 Seconds (1974).
Gone In 60 Seconds (2000).

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Before and after the cleaning with acid @2024

4 comments:

  1. cantik dah jadi mozeknya..

    alhamdulillah, dapat juga makan apam balik kan.. kenapa ek namanya apam balik? apam balik, kenapa cucur diorg x panggil cucur golek, kenapa cucur jadi cekodok, pelik tu..

    ReplyDelete
  2. boleh cuba jugak nie nanti...sakit mata tgok yg dalam tandas tu

    ReplyDelete
  3. ooo boleh yer guna mosaic acid tu utk bagi bersih tiles

    ReplyDelete
  4. boleh la SA suruh suami pergi beli acid tu..ada malah stain kat bilik air..lepas tu nak cari gak acid untuk settlekan bilik air tersumbat...malas nak upah orang..upah kang mahal..

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...