May 24, 2023

WHEN SOMEONE APPRECIATES YOU AS A TEACHER

Morning rain @2023

 

Selasa, 23 Mei 2023.

Tadi mgr AYU kasi wak dalam whatsapp.
Gambar wak dengan rakan lama. Fadhlan Syahrel
Sempena hari guru yg baru lepas.

Wak respek kat mamat Fadh ini.
Sebab umur pun hampir senja (tapi muda lagi dari wak).
Masih jomblo, yakni single mingle.
Selama 5 tahun kebelakangan ini, beliau menjaga ayahandanya yg sakit.

Dan bila wak whatsappnya tadi.
Diberitahu bahawa ayahandanya telah meninggal dunia.
Baru sahaja tanggal 30hb April bulan lepas.
Innalillahi wainnalillahi rajiun.

Ooh.
Gambar kami berdua yg dipaparkan ialah 4 tahun lepas. Link.

Malam pula wak berlarian ke kedai mudah dan senang Alfamart.
Walaupun kedai Indomaret bersebelahan sahaja.
Beli telur, roti lembut dan tisu wajah.

Ooh.
Pasal wifi di bilik apartment.
Ejen kata wifi ada tapi mahu dibayar asing.
Masalahnya bila mahu buat kerja di rumah.
Takkanlah mahu guna data internet sendiri kann.

'Movie lalat.
Sisu 2023

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Green by the apartment @2023



Bluhen Tower number 2 @2023
Pollux Habibie Apartments & Mall @2023
Traffic jam from the office @2023
No chance to shoot the sunset @2023
Walking to Alfamart @2023
Waxing Crescent Moon just now @2023
A Crescent moon and Venus @2023
Meisterstadt aka Pollux Habibie Apartments @2023

6 comments:

  1. Takziah utk rakan Wak

    Nampak maju juga tempatnya Wak, full of beautiful & modern building.
    The moon is definitely the best shot 👍

    ReplyDelete
  2. takziah & al fatihah buat sahabatnya...
    suka tgk pic2 nya...cantiks

    ReplyDelete
  3. Maksudnya kalau nak wifi tu wak kena bayar sendirilah ya?
    Payah jugak kan, zaman sekarang internet tu satu keperluan lebih lagi kepada yang bekerja.

    Malam tadi nampak bulan dan planet cantik tu, try ambik gambar tapi blur pulak.

    ReplyDelete
  4. Rugilah kalau guna data sendiri, tapi kadang terpaksa jika tidak, tak siaplah kerja.

    Salam takziah buat rakan wak.

    ReplyDelete
  5. bangga tu wak pernah menjadi guru.... boleh tahan yek kalau tengok bandar di batam ni wak... moden gitu . Ini kt batam lagi ke dah ke bandar jakarta wak?

    ReplyDelete
  6. Salam takziah buat sahabat Wak. Jarang ada anak lelaki yang sanggup berhenti kerja untuk jaga orang tua sakit. Semoga ganjaran syurga menanti untuknya.

    Cantik apartment tempat Wak menginap tu.

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...