May 4, 2023

JALAN2 KE BANDAR MAHARANI TANPA TUJUAN

Plus Highway heading south, near Bandar Ainsdale @2023

 

Khamis, 4 Mei 2023.
Hari Wesak.

Pagi2 pas subuh sepi-e.
Wak berlarian ke selatan tanahair.


Singgah di bandar Maharani. Muar 2023

  • Maharani Mural Lane.
  • Beca Gergasi Muar
  • Beraya rumah Amir (rakan mendaki Gunung Kinabalu 2013)
  • Murtabak Singapore JD Jalan Kesang
  • Tanjung Ketapang sunset

Nota lalat.
Tak best bila tempat makan medan selera di hentian bas itu berbau busuk sebab bersebelahan tandas awam yg kotor dan tersumbat. Huhu. Rasanya keadaan ini tipikal dikebanyakan hentian bas seluruh negara. Kasihan juga dengan peniaga2 medan selera yg sihat2 belaka disitu.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Mural Art Lanes Jalan Sisi @2023
Mural Art Lanes Jalan Sisi @2023
Mural Art Lanes Jalan Sisi @2023
Around Muar town and Kesang @2023
The Giant Trishaw (Beca Gergasi) Kesang @2023
Tanjung Ketapang Muar @2023
Tanjung Ketapang Muar @2023
Tanjung Ketapang Muar @2023
Tanjung Ketapang Muar @2023





Malam pula berjalan kaki di sekitar bandar Maharani. 
Muar Johor
Masjid Sultan Ismail Tanjung Agas Muar @2023


Night at Muar town @2023

This is JDT Johor Darul Takzim, Muar @2023


8 comments:

  1. Adoiii... bau busuk memang mengganggu, lagilah dekat dengan tandas awam!

    ReplyDelete
  2. Kenapa tak ambik gambar tandas awam tu sekali? hehehehhe

    ReplyDelete
  3. wah cantik gambarnya wak. Selamat datang ke muo wak. Kampung saya ni

    ReplyDelete
  4. Sama je dengan hentian bas sini. Boleh bau hancing masa hantar anak hari tu. Tapi tandas berbayar, sepatutnya bersih la, kan. Hebat Wak, pernah naik gunung kinabalu.

    ReplyDelete
  5. Tergelak saya baca tajuk artikel ini wak...jalan-jalan tanopa tujuan

    ReplyDelete
  6. Macam biasa cantik semua gambar yang Wak ambik. Kalau saya memang tak boleh nak bersarapan kalau dah berbau macam tu Wak.. huhuhu..

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...