Jan 12, 2023

THIS WEIGHT I CARRY EVERYDAY

My daily backpack @2023

 Rabu, 11 Januari 2023.

Sebenarnya sudah lama wak cadang mahu beli ketel (cerek) air.
Di tanahair wak tengok harga jenama Tefal pun sudah mencecah rm200.
Kalau yg tiada jenama dapatlah dalam rm50.

Tapi bila wak periksa ketel air atas talian di seberang.
Boleh pula harga menjadi belasan ringgit sahaja.

Maka kelmarin (Senin) wak sudah pesan ketel air atas talian.
Mahu bayar ada masalah teknikal pula.
Nasib baik boleh COD (bayar masa terima).

Petang tadi kebetulan wak ada di kantor.
Semasa budak penghantaran tiba di lantai 5.
Maka wak pun bayarlah harga COD - 58rb (rm16).
Wak kasi uang 70rb - simpan uang lebihan.

Nota lain lalat.
Minggu lepas sebelum wak berangkat ke seberang.
Wak ada pergi farmasi berdekatan.
Wak beli ubat kolesterol untuk 2 bulan.
Kemudian wak beli ubat demam dan selesema (mengantuk).
Boleh pula misi kaunter tu tawarkan pil Vitamin C.
Wak layan sahaja.
Wehh, siapalah tak mahu sihat senantiasa kann.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Vitamin C pills - Citrus C Bioflavonoid @2023

7 comments:

  1. Aduhai wak serupa bawa batu 6 kilo je. Tapi tak pe demi sesuap nasi petani. Vit C tu bagus wak. Sekarang si covid 19 naik lagi. Hati-hati wak

    ReplyDelete
  2. Semoga sihat2 sahaja wak di sana. Murahnya kettle RM16.

    ReplyDelete
  3. Semoga Wak sihat selalu aja, vitamin C tu memang penting waktu sekarang nie. Murah pulak ya cerek kat sana..

    ReplyDelete
  4. Saya nak sangaaaat beli timbangan tas itu lah Wak. Penting kayaknya Yaa buat timbang tas saat traveling biar tak exceed 😂.

    Sehat2 trus Wak.. minum vitamin selama tiap saat. Sejak pandemi nih, saya tak lupa selalu minum vitamin C dan D sekarang nih

    ReplyDelete
  5. semoga sihat sahaja wak diperantauan.

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

99 WONDERLAND PARK DI WAKTU PAGI YG PANAS MEMBAHANG

  99 Wonderland Park Selayang @2024 Ahad, 19 Mei 2024. Pagi2 sudah berlarian ke tasik 99 Wonderland Park di Selayang. Taman tema yg sesuai u...