Jan 19, 2023

CARA MENCARI BARANG YG MUDAH HILANG DI RUMAH

Eggs at Transmart I bought today @2023

 Selasa, 17 Januari 2023.

Sudah seminggu menghadiri mesyuarat di lantai 8.
Mahu buat kerja yg hakiki pun banyak yg tertangguh.

Petang sudah berlarian pulang ke kost.
Mgr EIN ikut tapi dia singgah ke Blok M Plaza.

Wak terus ke Blok M Square di seberang jalan.
Masuk ke supermarket Transmart.

Wak beli telur satu papan, yakni ada 15 biji telur - 28rb (rm8)
Dan buah epal hijau - 43rb (rm13)
Total damage berbelanja hari ini ialah 70,3rb (rm21).

Tiba di kamar kost pula terlupa kunci letak dimana.
Seluk kocek beg pun seperti tiada.
Siap wasap ibu pengurus.

"50rb pak kalo mau dibikin baru,"
"Sekarang pake duplicate, nnti satpam berikan,"
"Ehh, udah ketemu buk kuncinya."

Blog bukanlah hakmilik kekal.

6 comments:

  1. ingatkan telur yang hilang macam di Malaysia telurnya selalu hilang hahaha

    ReplyDelete
  2. Waduh...mujur jumpa kuncinya kalau tak melayang ribu-ribuan lagi Wak :D

    ReplyDelete
  3. Bukan hilang tapi lupa letak kat mana

    ReplyDelete
  4. Alahai... wak ni... ingat apa ni sampai kunci x ingat letak kat mana... byk sgt urusan duniawi la tu

    ReplyDelete
  5. Hahahahah jadi ketemu di mana kuncinya WakšŸ¤£? . Memang lah mahal kalo sampai hilang kunci kos. Saya dulu pun suka lupa, tapi syukurnya selalu ketemu

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...