ASIK! SENIN CUTI BERSAMA IMLEK 2023

Greens at Sudirman SCBD area @2023

 Ahad, 22 Januari 2023.

Tadi malam kan wak sudah berlarian ke kota Bekasi.

Pagi tadi juga wak mahu berlarian mencari nasi lemak Malaysia.
Mula2 pergi ke tempat biasa di stasiun MRT Setiabudi.
Naik MRT dari Blok M.
Langsung sampai di Setiabudi.
Tapi wak tengok kosong.
Dijalanraya pun sudah ada banyak kenderaan.
Walaupun orangramai yg masih memenuhi jalanraya.

Jadi wak pun berencana mahu terus ke restoran.
Yg terletak di Kelapa Gading.
Alone matcham biasa.

Naik bis no 2 dari halte Tosari.
Turun di halte Pulomas.
Wak pesan Grabbike terus ke restoran GH Corner Kelapa Gading.

Dalam restoran, wak pesan nasi lemak biasa.
Dan roti sangkar burung dan teh tarik dingin (sejuk).
Total damage 55rb (rm16).
Kalut juga wak tengok mamat Indon cari duit baki.

Atas informasi dari pelayan restoran itu.
Wak jalan kaki 350m ke stasiun LRT Boulevard Selatan.
Nota. Kagum sekejap dengan sistem transportasi Jakarta.
Sebenarnya memang sudah lama kagum. ;p
Berbanding pengangkutan awam di Keh Ell.
Turun di stasiun LRT Velodrome.

Kemudian jalan kaki ke seberang jalan.
Sampai di halte busway Rawamangun.
Naik bis no 4 mahu ke pusat bandaraya.

Tiba2 di tengah jalan wak mahu tukar haluan ke Bassura Mall.
Kekeliruan disini.
Disuruhnya wak naik bis no 5C kemudian 7ST.
Disuruhnya ke stasiun yg wak tidak faham
Sebab stasiun Kampung Melayu ditutup kerana renovasi.

Di halte Jatinegara, pun petugas busway kata Bassura Mall ditutup.
Kerana merayakan hari Imlek (raya Cina) hari ini.
Yo wes lah.

Kemudian wak pun ambil bis no 7ST semula.
Turun di halte Mataram 2.
Naik bis no 5C langsung ke Monas.
Untuk pulang ke kost di Blok M.

Kamus lalat.
Imlek = Tahun Baru Cina

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Car Fee Day @2023
Ingat Makan Ingat Tuhan, GH Corner restaurant cabang Kelapa Gading @2023
Roti Sangkar Burung, GH Corner restaurant cabang Kelapa Gading @2023
GH Corner restaurant cabang Kelapa Gading @2023
Oh Hi !  2023
Happy Chinese New Year 2023

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Oo..di sana panggil Imlek.

    Roti sarang burung tu makan dengan kuah apa Wak? Nampak bukan kuah dal.

    BalasPadam
  2. memang sentiasa penuh aktiviti wak ni...

    BalasPadam
  3. banyak kene berjalan turun naik bas ye kat sana wak, kalau yang tak biasa tu mahu sesat kemana-mana. Meriah ye CNY kt sana siap tutup mall

    BalasPadam
  4. Wah, Sangkar Burung terusssssssss ni. Nasi lemaknya nampak sedap sangat, wak!

    BalasPadam

Comment at your own risk.