Sep 10, 2015

L'HEURE BLEUE

Diecast viva on KLCC view, just now during blue hour (l'heure bleue).

RABU. 9 September 2015.
Petang, penulis sudah berlarian ke pejabat kepala suku (baca: headquarter) Maxis di KLCC itu. Sebab anak wedok penulis yang sedang kuliah nan jauh dimata itu menyuruh penulis memotong talian jalurlebarnya. "Bah, kakak dh dpt wifi depan umah sewa nih," ujarnya. Sebelum itu, penulis sudah sediakan payung sebelum hujan surat perwakilan dan salinan kad pengenalan anak wedok. Bila penulis tiba dikaunter dan bertemu dengan pekerja disitu yang duduk dikerusi dan meja sempit, penulis diberitahu pula talian hanya boleh dipotong oleh yang empunya badan dengan menelefon nombor operator 123. Penulis berasa benganglah juga, tapi apakan daya, kuasa bukan ditangan penulis sendiri.

Jadi, bila anak wedok sudah diberitahu, beliau pun benganglah sama kerana nombor talian operator 123 itu tidak dapat dihubungi setelah berjuta-juta lemon kali mencuba. "Menyusahkan, tkde org angkat," rungutnya. Akhirnya beliau pun bersetuju untuk menyelesaikan masalah tersebut sendiri dan akan ke pejabat di KB Mall esoknya.

Nota lalat. Sila goyang2 inul tetikus atas gambiran diatas untuk melihat latarbelakang yang lebih jelas.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Panorama view of KLCC.

Felda Building and Petronas Twin Towers.

Hazy sky, no more.

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....