Sep 13, 2015

LIFE IS FRAGILE



JUMAAT. 11 September 2015.
KELMARIN penulis telah dikejutkan dengan berita bahawa rakan penulis, tuan Haji Ajax bukan nama sebenar, dimasukkan ke hospital pakar. Jadi, selepas maghrib pada hari yang sama penulis pun merempit ke hospital itu untuk menziarahinya. Panjang ceritanya, penulis pendekkan. Dua hari sebelum beliau dihospitalkan, beliau terkena angin ahmar yang ringan (baca: 'minor stroke'), badan tiba-tiba kebas, kepala pun pening, selepas itu ada rakan beliau menyarankan supaya berurut dengan seorang ustaz. Maka, beliau pun diurut dengan hebat dan ganas oleh penolong ustaz itu. Tapi paginya, keadaan beliau menjadi lebih teruk kerana tidak boleh berjalan, dan tidak boleh mengeluarkan kata-kata langsung. Bila di periksa MRI, ada pembekuan darah (baca: 'blood clots') di kepala beliau dan terus ditahan dihospital itu. Doktor kata bukan sebab diurut tapi tahap kencing manis yang agak tinggi.

Semoga beliau cepat sembuh dan mula bertugas seperti biasa. Amin.

Nota lalat. Apa yang berlaku pada tuan Haji Ajax bukan nama sebenar itu memberi keinsafan pada diri penulis sendiri yang sama usia dengan beliau. Bahawasanya pada bila-bila masa sahaja kesihatan kita boleh hilang sekelip mata ditarik oleh Yang Maha Kuasa. The life is so fragile.

Cerita lalat lain. Esok penulis ada temujanji dengan bakal besan dan diharapkan juga semuanya berjalan lancar.

Blog bukanlah hakmilik kekal

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....