Sep 25, 2015

DC COMICS SUPERHEROES & SHOWCASE



KELMARIN penulis tiba-tiba ditanya oleh seorang rakan penulis tentang kalau-kalau ada pameran superheroes di bandaraya yang sedang berlangsung. Manalah penulis tahu. Tapi tidak semena-mena penulis terjumpa ada restoran yang bertemakan superheroes sebagai hiasan dalaman.

Dipendekkan cerita, sebelum mengambil anak wedok (baca: anak dara) penulis di lapangan terbang malam kelmarin, penulis sempat lagi terjah 2 (baca: dua) restoran tersebut.

Satu. DC Comics Superheroes Restaurant di Sunway Putra Mall. Bila penulis tiba, jam sudah pun menunjukkan pukul 8.08 malam. Penulis dikejutkan apabila mamat kaunter memberitahu bahawa makanan tidak dijual lagi waktu itu. Hanya minuman saja. Restoran akan ditutup pada pukul 9 malam. Sebelum meninggalkan pusat beli belah itu, tidak disangka oleh anak lanang penulis telah terjumpa ahmoi rakan sekelasnya disitu. Penulis mengajak mereka bergambar, tapi anak lanang penulis berasa malu pula. "Dh selalu selfie kat sekolah," katanya lagi.

Dua. Showcase at TTDI, Damansara. Bila penulis tiba, penulis berasa was-was pula sebab tiada tanda halal digantung. Tetapi anak lanang penulis itu telah memeriksa dan yakin bahawa restoran itu menyediakan makanan halal.

Blog bukanlah hakmilik kekal.






















At the Showcase at TTDI, Jalan Mohd Fuad 2:











No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....