Mar 4, 2023

KKN DI DESA PENARI KISAH NYATA SUPRANATURAL BERUJUNG MAUT

KKN di Desa Penari online movie @2023

Sabtu, 4 Maret 2023.

Hari ini wak kerja di kantor potong rumput ya.
Dengan bro NAZiri.
Dari jam 9am sampai 3pm.
Tengahari dapt makan Pizza Hut belanjawan Mgr AYU yg jauh dimata. 

Sore tadi usai tidur di kost. 
Wak penasaran mahu naik bis angkutan umum JAK 31 itu.
Mahu tahu dimana penghujungnya.
Sebenarnya ada halte di depan kost tapi setelah tunggu 2 van berlalu kesemuanya penuh tapi.
Terpaksa lah wak berlarian ke terminal bas Blok M.
Itupun penuh juga. 
Tapi tidak lama.

Sejam kemudian selepas melambung2 seperti bas mini KL sahaja.
Tiba di halte terakhir Jalan Ibnu Armah Pangkalan Jati.
Solat maghrib di masjid berdekatan.
Kemudian nongkrong di kafe Coffee Merindu.
Wak pesan teh tawar sahaja. 
Wak perhatikan disini.
Ramainya cewek2 yg masih chuantek dan muda jelita.
Menghisap rokok seperti tiada apa2.
Nak heran tapi nikan Indonesia.

Pulang wak rencana naik bas mini JAK 31 semula.
Tapi turun berdekatan stesen MRT Fatmawati Indomaret.
Dari MRT Fatmawati turun di Blok A.
Dari Blok A berjalan kaki 

Movie lalat.
KKN di Desa Penari 2022.

Maksud KKN yakni Kuliah Kerja Nyata bagi pelajar universiti.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Bus Terminal Blok M Square @2023
On the JAK 31 Angkotan Umum @2023
Blok M MRT Station @2023
On the way to Pangkalan Jati @2023
Coffee Merindu @2023
On the way to Fatmawati MRT Station @2023
Near Fatmawati MRT Station @2023
Hai Senyum Cafe, Hj Nawi MRT Station @2023
Walking from Blok A to Blok M @2023

8 comments:

  1. oh, itu maksud KKN. Sy tak boleh masuk movie ni, wak.

    ReplyDelete
  2. KKN ni macam latihan praktikal universiti ke Wak?

    ReplyDelete
  3. cerita seram kan wak hasil dari cerita benar yang viral. Katanya ada yang mati akhirnya

    ReplyDelete
  4. KKN tu praktikal ye wak? tak pernah tengok movie tu sebab cerita hantu Indonesia selalunya seram lain mcm. Selamba merokok ya, kadang tengok rakyat Indonesia ni lebih maju dan bebas dari kita... tapi tak semua lah kot kan wak

    ReplyDelete
  5. Ingatkan KKN = Kursus Ketahanan Nasional...

    ReplyDelete
  6. Aku nonton film KKN di Desa Peanri sampai 2 kali di bioskop lho, Wak hahahaha :D Seru. Iya, ada yang meninggal tuh akibat perbuatan terlarang/ maksiat. Cukup seram juga ceritanya hehehe.

    ReplyDelete
  7. cerita terkejut2 ni memang tak ler nak ditonton..hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh xlah terkezut2 jumpscare gitu, tp better tgk dgn temen2 ya., hehe

      Delete

Comment at your own risk.

99 WONDERLAND PARK DI WAKTU PAGI YG PANAS MEMBAHANG

  99 Wonderland Park Selayang @2024 Ahad, 19 Mei 2024. Pagi2 sudah berlarian ke tasik 99 Wonderland Park di Selayang. Taman tema yg sesuai u...