Aug 7, 2015

FOUND IC



KELMARIN masa dalam perjalanan di lebuhraya PLUS itu dan penulis berhenti membuang hajat di Hentian Rehat dan Rawat Machap dan terjumpa dompet yang tertinggal didalam tandas. Penulis ambil dompet itu dan penulis periksa didalamnya ada kad pengenalan budak berumur 13 tahun yang penulis rasa baru saja menerima kad pengenalan pertama. Didalamnya juga ada beberapa keping duit raya. Penulis pos lajukan dompet dan semua kandungan didalamnya ke alamat yang tertera didalam kad pengenalan beliau pada keesokan harinya. Kos prabayar pos laju ialah RM6.35 termasuk GST.

Tengahari tadi selepas penulis menjamu selera cendol dan mee rojak dibawah pepohon ditepian tasik Ampang Hilir, penulis telah terima panggilan rindu (baca: missed call) dari nombor yang tak dikenali dan bila penulis bertanya secara pesanan ringkas (baca: sms), pemanggil itu membalas:

saya sekeluarga ingin mengucapkan
jutaan terima kasih kerana telah
menjumpai ic anak saya yg tercicir,
alahamdulah semoga dirhmati allah.

Penulis pun bercukur juga kerana dompet dan kad pengenalan tersebut dapat dikembalikan kepada yang empunya dengan selamat. Alhamdulillah.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....