Nov 25, 2023

WEEKEND IN BATAM TO SUPPORT THE TEAM

Subang Airport before departure @2023

 

Sabtu, 25 November 2023.

Pagi2 sudah berlarian ke lapangan terbang Subang.
Singgah dulu di Ara Damansara.

Pesawat berlepas jam 10.35.
Lewat 15 minit.

Tiba di bandara Hang Nadim Batam jam tepat 12 tengahari waktu tempatan.

Pesan Grabcar untuk pertama kali.
Pak supir sudah tunggu di parkir di bawah.
Rp110k termasuk tiket parkir tadi.

Tidur sebentar di kamar yg sama di lantai 12.
Sama keadaannya seperti wak tinggalkan 10 hari yg lepas.

Petang ambil laptop dari rakan2 yg baru pulang dari galangan.

Langsung ke terminal feri Batam Center.
Beli tiket feri ke Harbour Front Singapura.
Tiket pada Senin sore jam 7.25pm, Rp485k (rm150)

Malam pula berlarian ke Mega Mall di seberang jalan sahaja.
Dengan mgr AYU, bro NAZ, dan pak NGA.
Wak pesan mie hotplate sahaja.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

A phone booth at Ara Damansara @2023
Pulau Lobam near Pulau Bintan @2023
Arrival at Hang Nadim airport Batam @2023
Back to the same room @2023
Full moon over Batam Island @2023
Mega Mall @2023
Welcome To Batam @2023

9 comments:

  1. Mie Hotplatenya beza warna dengan kita punya di sini ye Wak.

    ReplyDelete
  2. wah..bz betul tu wak..sana sini dah erk..SA jer tak sampai- sampai Batam ni..honeymoon postpone

    ReplyDelete
  3. Geram je nak putuskan gagang telefon tu!

    ReplyDelete
  4. kenapa wak tak terus sahaja ke singapore dari subang ? eh sibuk lak aku ni hahahaha

    ReplyDelete
  5. wah...sibukknyaa..ke sana ke sini wak..

    ReplyDelete
  6. flight ke batam tu tiap2 hari ada ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada je ke Batam, tapi dari subang 1 hari 1 je

      Delete
  7. Wak dah berulang balik ke batam. Saya malah tak pernah 🤣🤣🤣. Pernah sih, tapi saat masih elementary school. Batam masih sepi dan gersang 🤣. Sekarang pasti dah berubah sangat.

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

CARA REFUND DUIT DALAM KAD TOUCHNGO YG TAMAT TEMPOH SECARA ONLINE

  Khamis, 20 Jun 2024. Hari Sabtu lepas semasa hantar anak lanang ke Senai airport . Baru perasan kad Touchngo wak sudah tamat tempoh.