Oct 11, 2023

CHASING THE SUNRISE AT KONG KONG FISHING VILLAGE THIS MORNING 2023

 

Kong Kong Fishing Village, Masai, Johor, Malaysia.@2023

Rabu, 11 Oktober 2023.

Pagi2 selepas subuh sepi-e.
Wak pun berlarian ke kampung nelayan Kong Kong.

Untuk yg pertama kali kenal kampung nelayan Kong Kong.
Sila lihat map di SINI atau foto dibawah.

Ambil 2 3 gambar matahari terbit sudah.
Selepas itu, sarapan di warung.
Wak makan lontong basah dengan roti kosong.

Kali terakhir ke jeti ini ialah Julai 2018.
2017 juga wak berada di sini.
2013 wak berada di sini juga.
2008a berada di sini juga wak. 2008b

Movie lalat.
Coffy 1973.
The Help 2011.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Kong Kong Fishing Village, Masai, Johor, Malaysia.@2023

Kong Kong Fishing Village, Masai, Johor, Malaysia.@2023 


Some of the tiktok videos I made:




14 comments:

  1. Replies
    1. hobi wak bukan tangkap ikan ye, cuma tangkap sunrise je kt sini., hehe

      Delete
  2. Replies
    1. setakat bilis order je kt shopee ., hehe, kalo uncle nk order janda leh je pakai apps cari Jodoh., hahaha

      Delete
  3. cantik lah gambar2 wak snap..sejuk mata tgk view ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih ye cik kak Fieza., jgn serik2 dtg kemari lg tau., hehe

      Delete
  4. Ada ada di sini sampai Wak datang banyak kali?

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde yg menarik sgt cuma wak kan suka amek gmbr sunrise kt sini., hehe

      Delete
  5. Sepertinya ini daerah pantai ya, Wak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya mbak, daerah pantai tapi gk bs dibikin mandi ya ;p

      Delete
  6. sesapa je boleh msk ke sini ya wak?

    ReplyDelete
  7. Cantik2 gambarnya pasti menenangkan minda bila berada di sini. Tak tahu pula ada kampung nelayan yang cantik di Masai.

    ReplyDelete
  8. Kong Kong rupanya...mula2 baca nampak hong kong. ku fikir mmg ada nama gini kat Johor

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI 2024

  Masjid Jamek Bandar Seri Alam @2024 Rabu, 10 April 2024. Selamat hariraya aidilfitri 2024. Maaf lahir batin dari wak yg jauh dimata. Pagi2...