Dec 2, 2022

NASI BAWAL PENYET

On my way home to the hostel @2022

 Jumaat, 2 Disember 2022.

Tengahari usai solat jumat berjemaah di masjid RSPP.
Dan lepas tidur seketika di lantai 1.
Wak langsung terus ke kedai makan nasi ayam penyet.
Kelmarin wak nampak bro NAZiri pesan nasi bawal penyet.
Nampak macam sedap dan menyelerakan.
Hari ini wak pun mahu mencubanya juga.

Tapi wak musykil juga.
Sebab ikan bawalnya ada banyak duri2 halus.

Nota bola lalat.
South Korea (2) vs Portugal (1).
Kalahkan Ronaldo dkk, Korea Selatan Temani Portugal Lolos ke Babak 16 Besar Piala Dunia Qatar.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

16 comments:

  1. Ikan bawalnya tak siang sirip dan ekor. Mana datangnya penyet wak tak nampak pun ikannya di penyet macam ayam penyet

    ReplyDelete
  2. tengok rupa macam bukan ikan bawal ni wak, bawal mana ada duri-duri halus macam ikan terubuk tu wak.

    ReplyDelete
  3. Lain macam bawal kat jakarta ye wak..

    ReplyDelete
  4. Aneh sikit rupa dia tapi masih buat saya terliur

    ReplyDelete
  5. wak maafkan saya...kenapa saya nampak macam ikan pirana huhu

    ReplyDelete
  6. Lain macam ikan bawalnya.. Jenis lain kot..

    ReplyDelete
  7. sedapnya nasi ayam penyet tapi mana ayamnya? ngeh2

    ReplyDelete
  8. Nasi bawal penyet ini dalam bayangaku, ikan bawalnya sudah dilumuri sambal. Tapi di foto tampak masih belum berbumbu. DIpisah ya? Mantap deh makan siangnya hehehe.

    ReplyDelete
  9. Pada hemat saya itu adalah "ikan pacu" iaitu ikan air tawar.Ada juga memanggilnya sebagai ikan bawal merah kerana siripnya bewarna merah..ikannya agak keras dan ada yang memanggilnya ikan piranha malaysia.

    ReplyDelete
  10. Tak pernah jumpa..Fuhhhh! Lain drpd lain!

    ReplyDelete
  11. Kalo yg dipenyet gini, saya lebih suka ayam. Kalo ikan sesekali bolehlah, tapi hanya ikan tertentu yg saya suka. Bawal harusnya tak banyak duri halus lah Wak. Ikan mujair atau mas yg banyak duri halus.

    ReplyDelete
  12. uish, terus lapar tengok bawal wak ni. hehe. Salam Perkenalan Wak.

    ReplyDelete
  13. apsal tetiba rasa nak order nasi ayam penyet untuk lunch nanti

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

SECOND ROUND ON SEX LIES AND VIDEOTAPE

  Plus Highway heading north, at Bandar Seri Putera @2024 Ahad, 18 Februari 2024. Hari minggu yg bosan. Menonton filem yg dimuatturun sahaja...