Jun 18, 2015

SALAM RAMADHAN



Bulan Ramadhan adalah bulan yang mulia, suci dan murni. Seperti embun pagi yang membasahi dedaunan di kala pagi. Embun sejuk yang akan membasuh dan membersihkan jiwa kita dari segala dosa. Jika hati sejernih air maka jangan biarkan ia keruh, jika hati seputih awan maka jangan biarkan ia mendung dan jika hati seindah bulan maka hiasi ia dengan iman.

Mungkin hari-hari yang berlalu telah memberikan sebutir kenangan yang tak terlupa. Ada bahagia dan ada derita, ada salah, ada khilaf, ada dosa yang mengikuti perjalanan hari-hari itu. Agar tak ada sesalan, tak ada dendam dan tak ada penyesalan, mari kita sama-sama sucikan hati, diri dan jiwa kita. Melihat segalanya dengan hati yang bersih, tanpa mengharap pujian dari sesiapa.

Tak terasa satu tahun telah dilalui. Kini ia mengunjungi kita lagi Ramadhan Ya Marhaban Bulan Penuh Barakah, Bulan Penuh Rahmat dan Bulan Penuh Keampunan. Penulis blog 'Tiga Lalat' yang biasa biasa ini ingin mengucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa Ramadhan 1436 Hijrah (2015) bagi yang menjalankannya. Semoga Ramadhan yang barakah ini kita semua dapat mengalahkan hawa nafsu dan menuju kemerdekaan bila menjelang Aidilfitri nanti. Amin ya robbal alamin.

Blog bukanlah hakmilik kekal. ブログは永遠ではありません

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....