Apr 22, 2015

SEKALI TEPOK TIGA LALAT



SILA abaikan tajuk. Macamlah penulis hendak bercerita asal usul nama pena Tiga Lalat yang tak berapa nak glemer ini kan. Sebenarnya penulis hanya hendak menceritakan pengalaman sedikit penulis kelmarin bila penulis melawat 3 muzium sekitar bandaraya dalam satu hari. Muzium-muzium itu ialah Muzium Istana Negara, Muzium Seni Asia dan Muzium Cokelat. Alone matcham biasa.

Muzium Istana Negara yang dilawati penulis buka pada jam 9.03 pagi. Tiada fotografi dibenarkan didalam istana. Dan dewan satu lagi pun tidak dibuka untuk renovasi katanya.

Muzium Seni Asia terletak di dalam hartanah Universiti Malaya yang tidak dibuka pada hari Sabtu, Ahad dan cuti umum. Apa barang kan?

Muzium Cokelat yang terletak di Damansara yang agak jauh. Penulis dapatlah menjamah seketul dua ketul cokelat secara percuma. Tidaklah penulis membeli apa-apa cokelat di kedai cokelat disitu.

Nota lalat. Tetapi sekiranya kawan-kawan hendak tahu juga asal usul nama pena 3 Lalat, bukan 4, 5 atau 6 enam lagi, sila baca 'About 3 Lalat' diatas atau tekan di SINI.




Blog bukanlah hakmilik kekal.























No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....