Apr 21, 2023

KEDAI ACEH TIADA BEKALAN TEMPE UNTUK HARI LEBARAN 2023

Kedai Aceh Seri Alam @2023

 

Jumaat, 21 April 2023.

Pagi2 tadi sudah berlarian ke kedai runcit Aceh.
Temankan isteri wak beli barangan basah.
Tapi tiada pula tempe untuk masak lodeh. 

Perbezaan harga bulan Mei 2021 di kedai Aceh Seri Alam.
Nampaknya cuma ikan kuning dan udang sahaja yg turun harganya.

Pergi kedai runcit berdekatan pun tiada tempe.

Maka berlarian ke pasar Kipmart pun tiada tempe.
"Habis dari semalam," kata penjual sayur disitu.
Balik dan singgah di pasar lama Masai
Pun tiada tempe.

Kemudian tengahari wak ke pasaraya Today's.
Kedai Hwa Tai dan kedai sayuran cina.
Tiada tempe juga.

Ada rakan dalam kumpulan FB cadangkan.
Cuba ke Econsave atau Maslee Pasir Gudang.
Tapi agak kejauhan pula.
Yo wes lah.

Movie lalat.
Night Bus 2017 (Indonesia).
Photocopier aka Penyalin Cahaya 2021 (Indonesia)

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Kedai Aceh Seri Alam @2023
Kedai Aceh Seri Alam @2023

8 comments:

  1. alamak...mcm mana nak wat kuah lodeh ni.. x tempe nya..
    selamat hari raya, maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya aidilfitri
    Maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  3. Hehehehe.. hari tu, kakak sy masak lodeh pun tak ada tempe sebab cam ni la, tak ada stok tempe kat kedai.

    ReplyDelete
  4. semua pakat buat masak lodeh, laku keras tempe nya

    ReplyDelete
  5. orang local bersaing dgn org seberang...tahun depan kena order awal..

    ReplyDelete
  6. tak apa laa wak tahun ni raya tanpa tempe😁janji ada duut raya ehh

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

WAK DAH TRY VIETNAMESE PEACH TEA KAT WARKOP KOPI SAIGON KAMPUNG BARU 2024

  Jumaat, 19 April 2024. Pagi tadi singgah di warung Mak Leha. Kampung Baru