Feb 15, 2017

HOW TO CREATE A HOVER EFFECT ON BLOG IMAGE

Depan kacang siam, belakang kacang Vietnam. Jangan cakap wak tak payung.

Kelmarin, anak lanang penulis dan isteri barunya telah pergi ke Phuket Siam untuk berbulan madu. Bila balik dibelikan penulis kacang siam.

Pada tarikh yang sama, rakan penulis yang pemandu Uber itu juga ke Hanoi Vietnam bersama bekas rakan2 sekerja bank beliau. Bila balik dibelikan penulis kacang Vietnam.

Tapi sebelum mereka pulang, penulis telah memesan dibelikan poskad Siam dan Vietnam masing-masing. Tapi penulis lebih gumbira kalau mereka dapat mengeposkan poskad-poskad tersebut dari sana disana.

Cerita lalat lain. Ibu jiran penulis, encik Will, yang berusia lebih 90 tahun telah meninggal dunia. Baru saja minggu lepas penulis lihat nyonya itu masih sihat berkebun.

Cerita lain lalat. Tadi pagi penulis berjumpa semula 2 orang rakan penulis yang sama-sama bertugas semasa penulis mula-mula bekerja memotong rumput 16 tahun dahulu di Key Ell. Sekarang giliran mereka pula menjadi suami mingguan (baca, weekend husband).

Cerita lain2 lalat. Ada rakan bertanya macamana penulis membuat efek "mouse hover" sekejap terang sekejap kabur pada gambar2. Bukannya penulis kedekut ilmu sebab ilmu bukan boleh dibawa mati. Dalam blog terdahulu penulis ada tunjukkan tapi tiada seorang pun yang ingin membuatnya. Sedih kan. Boleh sahaja bertanya kepada pakcik gugel di SINI. Tapi kalau ada rakan2 lain yang ingin bertanya, bolehlah emel kepada penulis. Jangan cakap wak tak payung.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Depan poskad Siam, belakang poskad Vietnam.

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....