Jan 7, 2016

IP MAN 3 : WING CHUN LEGEND AND BRUCE LEE FORMER TEACHER



MINGGU lepas isteri penulis (yang itu) telah berguling-guling mengajak penulis menonton wayang Dilwale yang dibintangi oleh Sharukh Khan dan Kajol. Walaupun penulis bukanlah peminat tegar filem Hindustan, tapi siapalah tidak sayang bini, tapi ada mak kann, kanns? Tapi belum sempat penulis kata setuju, beliau sudah membuat tempahan untuk pergi dengan rakan sekerja beliau yang masih anak dara belaka. Jadi penulis mengalah sahaja.

Dan kelmarin malam, penulis bersama anak lanang yang baru habis SPM itu pun bergadang menonton wayang Ip Man 3 ditengah malam. Cerita klasik yang biasa, hero lawan gengster ramai-ramai, sorang lawan sebelas orang, nasib baik ada pembantu hero juga. Dan pertarungan Ip Man dengan Mike Tyson selama 3 minit juga tidak kurang hebatnya.

Dan bila penulis membuat sedikit rujukan, penulis baru tahu bahawa Ip Man adalah orang sebenar dan pernah menjadi guru kepada lejen Bruce Lee. Dan penulis pun baru teringat ada aktor yang berlakon sebagai Bruce Lee juga. Secara peribadinya, penulis bagi 4 bintang saja lah dan amatlah berbaloi untuk peminat aksi kungfu yang mantap lagi menghiburkan.

Dan baru semalam, isteri penulis (yang itu) sudah merancang untuk menonton Dilwale sekali lagi katanya.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

HARI RAYA AIDILFITRI OPEN HOUSE 2024

Jumaat, 26 April 2024. Hari raya aidilfitri Open House NOV 2024.