Mar 30, 2015

RAJA LELONG



Gambar tiada kena mengena dengan entri.

Pengalaman pertama saya membeli rumah lelong ialah pada tahun 2009. Tapi itu cerita lama.

Setelah lebih 6 tahun saya mencuba sekali lagi membeli rumah lelong. Iklan lelong rumah jenis pangsapuri berdekatan rumah hinggap saya itu saya terjumpa di suratkhabar Harian metro secara tidak sengaja.

Dipendek cerita, saya sudah sediakan bank deraf dan kelmarin saya sudah bersungguh-sungguh ke pejabat pelelong di Taman Desa Rahmat. Saya tiba sejam sebelum masa pelelongan awam bermula. Tapi sungguh saya tidak menyangka, buah cempedak sudah jadi nangka, bila saya bertanya kepada pelelong, dia berkata tuan punya rumah sudah selesaikan tunggakan bayaran bank. Jadi rumah tidak jadi dilelong. Tapi saya pun silap juga, sepatutnya saya telefon dahulu pelelong sebelum saya datang pada hari tersebut. Pengajaran yang amat berharga.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FALL INTO SLEEP IMMEDIATELY WITH HEAVY RAINSTORM & THUNDER SOUNDS

  Amasari Residence Resort @2024 Sabtu, 5 Mei 2024. Hari ini hujan turun dengan lebat anjing dan kucing. Tapi wak tidur kepenatan waktu itu....