Feb 25, 2015

POS LAJU VS G-DEX



INI adalah pengalaman saya menghantar barangan anak dara saya ke kolejnya.

Sebelum raya cina, saya telah pergi ke Pejabat Pos, tetapi ramainya orangramai (70 orang) menunggu giliran, maka saya terpaksa tangguhkan, lagipun pejabat pos berkata tiada penghantaran pada minggu tersebut disebabkan perayaan. Esoknya saya cuba bertanya kaunter bergerak G-Dex dalam van yang berada ditepi longkang jalan, tetapi saya terkejut juga sebab mereka (G-Dex) hanya menghantar dokumen saja. Barangan yang saya hendak hantar ialah pemasak kuih jepun yang menggunakan elektrik, makanan cokelat kit-kat kegemaran anak dara.

Dipendekkan cerita, kelmarin saya pergi lagi ke Pejabat Pos yang sama. Saya datang agak awal dan selepas menunggu giliran (14 orang), saya diberikan kotak pra-bayar poslaju (RM30) untuk dimasukkan barangan yang dikirimkan. Itu saja pengalaman saya. ;)

No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

WHAT HAPPENS IF YOU WERE IN TRANSIT FLIGHT AND MISSED THE SECOND FLIGHT

  Leaving Batam Island of Riau Indonesia @2024 Rabu, 2 Mei 2024. Hari pengembaraan pulang yg agak mencabar. Dua hari lepas baru mgr AYU temp...