Jul 8, 2023

HARGA KAKI LIMA RASANYA BINTANG LIMA - ULASAN LONTONG ANAMBAS LUTI

Pollux Habibie Apartments @2023

 

Sabtu, 8 Julai 2023.

Pagi dalam perjalanan ke kantor potong rumput.
Kami singgah di rumah makan Anambas Luti.
Nama kedai - Anambas Luti di Jalan Laksamana Bintan Batam.
Baru kelmarin kami makan malam disini.

Wak sama wak ISY sudah pesan lontong best seller katanya.

Servis yg agak pantas.
Mungkin disebabkan kami pelanggan yg pertama.

"Sedap dan enak," kata wak ISY.
Kalau orang asli Jawa sendiri sudah mengesahkannya.
Memanglah sedap dan kena pada tekak dgn rasa yg enak.

Tapi secara peribadi.
Wak rasa masih sukakan lontong Masai.
Boleh kann.

Ooh.
Hari ini hari Sabtu.
Kerja setengah hari.
Tapi pulang jam 1pm.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Pollux Habibie Apartments @2023
Pollux Habibie Apartments @2023
Lontong Anambas Luti @2023
Tanjung Uncang this morning @2023

5 comments:

  1. Gambiran face up macam menipu mata
    wak lat nampak muda

    ReplyDelete
  2. Lontong Masai tetap di hati ya Wak 😀

    ReplyDelete
  3. Wak, saya ni pernah singgah sini. Baru sedar belum follow lagi.
    Hai wak, salam kenal! saya baru follow...hehehe

    ReplyDelete
  4. Lontong Masai dihatimu..hehehehehe

    ReplyDelete
  5. Saya blm pernah coba lontong Batam ini. Jadi tak bisa bandingkan 😄. Tapi Krn saya orang Medan, saya masih prefer lontong Medan. Wak dah coba luti gendang?

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

BELAKANG RUMAH ADA KLCC 2024 DAN TOPI "BERAK" SEKARANG JADI TRENDING

Jalan Daud Kampung Baru @2024   Jumaat, 4 Mei 2024. Pagi sudah berlarian ke Jalan Daud. Wak cuba nasi lemak Kak Chuk. Tapi tiada lauk kerang...