Jul 9, 2024

ALMOND DARK CHOCOLATE BAR SNICKERS

Please hover your mouse (or click if you use smartphone) to see the Snickers Bite Off.



Selasa, 9 Julai 2024.

Hari ini kerja kontrak potong rumput yg dulunya menimbun.
Sekarang semakin reda.
Tidak sibuk dan tidak buru2 seperti selalunya.

Ooh.
Tadi dapat emel dari scammer.
Tawaran kerja potong rumput juga di Abu Dhabi atas nama Dalma Energy.
Gaji lumayan dua kali lipat dari sekarang.
Rumah disediakan, dan transportasi gratis juga.
Nampak sangat menipu sebab tiada temuduga.

Tapi wak layanlah juga.
Wak balas emel tersebut.
Dan tidak lama seperti dijangka dapat balasan semula.
Untuk urusan imigresen, dan pasport.
Diminta pindahkan uang AED5 hibu dirham (RM6,500) ke akaun mereka dahulu.
Nanti mereka akan pulangkan semula.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

15 comments:

  1. Fuiiiiii... Potong rumput pun blh kerja oversea.. tapi abu dhabi ada rumput ke wak.. scammer pun

    ReplyDelete
  2. Bila kena masukan duit tu nampak sangat scammer. Macam-macam cara sungguh ye. Camne depa buat yek.

    ReplyDelete
  3. sekarang nie memang kena aware..yang tak berduit, tahu itu scammer..yang tengah ada duit, kadang2 kewarasan tu tak sampai...semoga baik2 je untuk kita..aamin

    ReplyDelete
  4. yumm yumm yummm

    hati2 dgn scammer.. dlu henset ldy pernah dihack dan diwasap semua cstmr ldy dlm tu untuk mintak duit... huhuhu.. haru sekejap... (kisah lain bukan di abu dhabi, hihihi )

    ReplyDelete
  5. mujurlah alert juga. kesian kalau ada yg betul2 percaya scammer tu~

    ReplyDelete
  6. mujurla wak dh biasa motong rumput jauh2 kalau tak... takut terpercaya jugak ye wak... mcm2 cara org nk menipu ni ya

    ReplyDelete
  7. Kalau ada yang kena tipu juga tak tahulah. Kadang tu kena fikir panjang sedikit sahaja.

    ReplyDelete
  8. semudah itu mereka cuba menipu. 10 orang dia pancing, sure ada yang yg tersilap dan tertipu.moga kita semua sentiasa berhati hati dalam hal ni. kakLM hampir kena scam dekat fb semalam. tapi scammer org susah nak makanan

    ReplyDelete
  9. Dah la kita cari kerja lepas tu dia suruh kita pindahkan wang ke dia pulak. Memang dasar Scammer....

    ReplyDelete
  10. tk pernh nmpk lg snicker yg ni...kemain scammer skarang kn

    ReplyDelete
  11. Aduh! Wak ni terus Mrs. A terasa nak beli jugak sneakers tu...
    Hahhaa scammer pun kena scam dengan Wak padan muka

    ReplyDelete
  12. Moga dimurahkan rezeki sentiasa. Ada nampak Snickers Oats.

    ReplyDelete
  13. Terliur pula saya dengan coklatnya

    ReplyDelete
  14. Cara mereka selalu sama ya Wak. Minta transfer uang dulu 😂. Dikiranya kita bakal tertipu apa...

    ReplyDelete

Comment at your own risk.

BUDAK 4 TAHUN MAUT JATUH DARI TINGKAT 16 PUTRAJAYA

  Rabu, 17 Julai 2024. Tengahari berlarian ke Ampang Campuran. Singgah sebentar di Bandar Baru Ampang.