May 20, 2015

TAKSUB


TAKSUB dalam bahasa Arabnya dieja taasub. Maknanya mengikut Kamus Dewan Edisi Keempat halaman 1561 bermaksud keyakinan yang keterlaluan kepada sesuatu atau seseorang, juga membawa maksud fanatik.



Taksub mampu membuatkan kita menjadi sangat bodoh (walau kita pandai) dan mampu membawa kita kemana saja arah yang diarahkan oleh mereka yang kita taksub itu, sebabnya akal dan fikiran kita sudah dipandu arahkan.

Cerita pasal patung mainan untuk wayang The Avengers yang terbaru juga ada panggung wayang yang menawarkan koleksi empat patung hero. Cuma satu patung hero 'Thor' sahaja yang penulis belum dapat sebab sudah tertinggal tarikh promosinya. Ya, kata orang, kalau tidak ada seposen tidak akan cukup sejuta hinggit. Begitulah juga dengan patung hero ini, kerana ketiadaan satu lagi patung hero itu tidak melengkapkan koleksi siri patung-patung The Avengers ini.

Blog bukanlah hakmilik kekal.







No comments:

Post a Comment

Comment at your own risk.

FLIGHT TO BATAM: CABARAN APAKAH HARI INI

Looking at Tanjung Uncang Batam from the air @2024 Sabtu, 27 April 2024. Semasa rakan2 baca entri wak ini. Wak mungkin sudah mendarat di pul...